Usługi

Employer Branding czyli budowanie wizerunku pracodawcy

Na skuteczność procesów rekrutacyjnych oraz utrzymywanie talentów w firmie wpływa marka pracodawcy.

Na skuteczność procesów rekrutacyjnych oraz utrzymywanie talentów w firmie wpływa marka pracodawcy. Silna marka pracodawcy sprawia, że firma staje się atrakcyjniejsza dla potencjalnych pracowników. Na konkurencyjnym rynku pracy dobrze zbudowana marka może być różnicującym czynnikiem, przyciągającym najlepsze talenty.

Czym jest Marka Pracodawcy?

Marka Pracodawcy to wszystko to, co wiedzą o Twojej firmie obecni i przyszli pracownicy. To m.in. strona WWW, profile w mediach społecznościowych, publikowane ogłoszenia, komentarze w Internecie – wszelkie źródła informacji o tym jak pracuje się w danej firmie. Stworzenie spójnej strategii marki pracodawcy pomaga przyciągnąć do firmy właściwych kandydatów i utrzymywać w firmie najlepszych pracowników.

Marka pracodawcy nie jest pojęciem nowym – ale znaczenie marki pracodawcy (definicja) ewoluowało z czasem. Dziś jest to strategiczna metoda przekształcania firmy w miejsce, które przyciąga wybitnych pracowników. Stworzenie silnej marki pracodawcy to proces wymagający czasu i wysiłków.

Nasi specjaliści od employer branding łączą umiejętności komunikacji, psychologii organizacyjnej i marketingu rekrutacyjnego, by zrozumieć, jakie cechy firmy są najcenniejsze dla pracowników i jak te cechy mogą być promowane, by zachęcić do aplikacji topowych kandydatów. Świadcząc usługi dla warszawskich firm, rozumiemy, jak ważne jest to doświadczenie dla budowania trwałej, pozytywnej marki pracodawcy.

W przypadku employer branding chodzi o wyróżnienie firmy jako wyjątkowego pracodawcy.

Pamiętajmy, że pracownicy to nie tylko pracownicy – to ambasadorzy marki. Są najważniejszym źródłem informacji o firmie dla potencjalnych pracowników. Nasze usługi employer branding (w Warszawie) pomagają firmom w tworzeniu silnej kultury firmy, która przyciąga i zatrzymuje talent.

Skąd się wziął i czym jest employer branding?

Można zapytać: employer branding co to jest? To proces budowania marki pracodawcy, to kreowanie pozytywnego wizerunku firmy jako miejsca pracy. To rozszerzenie koncepcji marketingu, stworzenie atrakcyjnej marki, która przyciąga i zatrzymuje utalentowane osoby.

Koncepcja „employer branding” pojawiła się w latach 90. XX wieku. Początkowo termin ten był związany z działaniami marketingowymi i strategiami zarządzania zasobami ludzkimi, mającymi na celu kształtowanie wizerunku firmy jako atrakcyjnego pracodawcy. Początki employer brandingu można prześledzić w kontekście ewolucji rynku pracy i zmian w podejściu pracowników do wyboru miejsca zatrudnienia.

Główne źródła powstania employer branding to:

  1. Zmiany na rynku pracy – Wraz z postępującymi zmianami społecznymi i gospodarczymi, pracownicy zaczęli przykładać większą wagę do elementów związanych z jakością życia zawodowego. Oczekiwania pracowników ewoluowały, stawiając większy nacisk na wartości firmowe, kulturę organizacyjną i możliwości rozwoju zawodowego.
  2. Wzrost konkurencji o talenty – W miarę globalizacji rynku pracy i rosnącej konkurencji o najlepsze talenty, firmy zorientowane na przyciąganie i zatrzymywanie utalentowanych pracowników zaczęły dostrzegać potrzebę budowania silnej marki pracodawcy.
  3. Zmiana perspektywy HR – Tradycyjna rola działu zasobów ludzkich ewoluowała w stronę bardziej strategicznego podejścia do zarządzania personelem. Zrozumienie, że pracownicy to kluczowy kapitał firmy, skłoniło do poszukiwania nowych narzędzi i strategii, takich jak employer branding.
  4. Wsparcie technologii – Rozwój technologii, a zwłaszcza internetu, umożliwił firmom łatwiejsze i skuteczniejsze dotarcie do potencjalnych kandydatów. Strony internetowe, media społecznościowe, portale rekrutacyjne stały się platformami do prezentowania kultury firmy i budowania pozytywnego wizerunku pracodawcy.

Obecnie employer branding jest kluczowym obszarem strategii personalnych, a skuteczne zarządzanie marką pracodawcy staje się nieodzownym elementem sukcesu każdej firmy na konkurencyjnym rynku pracy. Obejmuje ono budowanie pozytywnego wizerunku firmy, dbanie o zaangażowanie pracowników, a także aktywne pozyskiwanie i utrzymanie najlepszych talentów.

Employer Branding – Warszawa. Zmienimy oblicze Twojej firmy!

W Lu-Bi specjalizujemy się w employer branding – procesie budowania i utrzymania marki pracodawcy, który jest kluczowym elementem marketingu rekrutacyjnego. Nasze usługi są skierowane do firm z całej Polski, ale z dumą podkreślamy, że mamy szczególne doświadczenie w obszarze employer branding w Warszawie, na terenie województwa mazowieckiego. Bazujemy na badaniach i strategii, by zapewnić firmom najwyższą jakość usług HR. Oferujemy usługi jak audyt HR i outsourcing HR.

Employer branding, marka pracodawcy w praktyce. Narzędzia kształtowania pożądanego wizerunku pracodawcy

Jednym z najbardziej wiarygodnych źródeł informacji o tym, czy warto pracować w danej firmie, są jej obecni i byli pracownicy. To ich opinie są najbardziej wiarygodne dla potencjalnych kandydatów. Wizerunek firmy musi być oparty na prawdziwych wartościach, które żyją w firmie. W korporacjach często wiszą na ścianach w postaci górnolotnych haseł, natomiast w małych firmach funkcjonują niepisane, ale często jeszcze mocniej wpływają na codzienną pracę.

Informacja o firmie – kanały:

  • zakładka kariera na stronie www
  • profile firmowe w mediach społecznościowych (Facebook, LinkedIn)
  • profile firmowe i ogłoszenia na portalach branżowych i ogłoszeniowych
  • komunikacja wewnętrzna – Intranet, plakaty, komunikaty firmowe
  • akcje CSR
  • wdrożony w firmie program poleceń pracowniczych – kiedy pracownicy polecają kandydatów do pracy.

Employer Branding w Lu-Bi

Eksperci Lu-Bi dzięki swojemu doświadczeniu i wiedzy rynkowej oraz dokładnym wsłuchaniu się  w potrzeby, zarekomendują narzędzia adekwatne do sytuacji i bieżących wyzwań firmy. W zależności od ustalonego zakresu nasi eksperci rekomendują rozwiązania na miarę Twojej firmy – od wsparcia w zbudowanie atrakcyjnej strony www poprzez prowadzenie profilu firmowego w mediach społecznościowych do prowadzenia komunikacji budującej wartość firmy wewnątrz i na zewnątrz. 

Spotkajmy się!

Dzięki naszym ekspertom ukształtujesz swój wizerunek jako pracodawcy tak, aby przyciągać kandydatów z kompetencjami niezbędnymi do rozwoju Twojego biznesu.

Aby dowiedzieć się więcej o naszych usługach employer branding lub dowiedzieć się więcej o usługach HR takich jak audyt HR lub outsourcing HR, skontaktuj się z nami!

Poznaj ofertę dopasowaną do potrzeb Twojej organizacji!
Skontaktuj się z nami